Concrete voorbeelden van hoe klanten door ons zijn geholpen
Concrete voorbeelden van hoe klanten door ons zijn geholpen
Concrete voorbeelden van hoe klanten door ons zijn geholpen
Een succesvolle organisatie biedt een oplossing die écht werkt voor een belangrijk probleem van haar klanten. Dat begint met goed begrijpen wat het probleem precies inhoudt – én wat niet.
Bij heyhello helpen we organisaties begrijpen welke problemen zij wel en niet willen oplossen voor hun klanten, en hoe dat wordt uitgewerkt naar een concreet aanbod.
Een succesvolle organisatie biedt een sterke oplossing voor een probleem van diens klanten. Een sterke oplossing is gebaseerd op een doortastend begrip van wat het probleem precies wel en niet is.
Bij HeyHello helpen we organisaties begrijpen welke problemen zij wel en niet willen oplossen voor hun klanten, en hoe dat wordt uitgewerkt naar een concreet aanbod.
Wij gaan in gesprek met jouw klanten en jouw team, nemen deze gesprekken op en verwerken ze tot fragmenten. Op basis daarvan brengen we concreet in beeld welke problemen en frustraties er aanwezig zijn.
In een hands-on workshop bekijken we samen met jou en jouw team de interview fragmenten en verwerken we ze tot duidelijk gedefinieerde onderwerpen, ook wel 'User Stories' genoemd.
We begeleiden jouw team in het selecteren van prioriteiten. Dit resulteert in een roadmap, opgesteld volgens het principe van een 'Minimum Viable Product' of MVP.
Samen met jouw team werken we een 'Agile' plan uit om jullie roadmap te verwezenlijken. Een belangrijk onderdeel zijn de Key Performance Indicators, of KPI's, die ervoor zorgen dat je in de komende jaren zelf kan bijsturen wanneer nodig.
Loore van buro Odette krijgt de vraag om een eet- en rustruimte te ontwerpen voor Opera Ballet Vlaanderen. Als architect werk je vaak alleen met de opdrachtgever en spreek je niet direct met de uiteindelijke gebruikers van de ruimte. Loore wil het anders doen. Ze wil weten hoe de dansers, muzikanten en andere medewerkers die ruimte echt gaan gebruiken, en wat ze belangrijk vinden. Maar hoe krijg je dat in beeld?
Wij spreken met medewerkers van verschillende afdelingen, van dansers en muzikanten tot kostuumontwerpers en administratief personeel. Deze gesprekken richten zich op échte ervaringen: geen veronderstellingen, geen meningen, maar feiten over wat echt nodig is. We groeperen deze ervaringen volgens thema’s, zoals akoestiek, comfort en veiligheid en verwerken deze inzichten samen met Loore tot concrete aanbevelingen.
Met de inzichten uit het onderzoek ontwerpt Loore een ruimte die afgestemd is op de dagelijkse behoeften van de medewerkers. De ruimte biedt nu een comfortabele omgeving waar medewerkers kunnen ontspannen en eten, met voorzieningen die aansluiten bij hun specifieke wensen.
Loore Van Laethem
Architect - Buro Odette
Loore Van Laethem
Architect
Buro Odette
Gertjan, oprichter van de praktijk TRUG, werkt met een multidisciplinair team van kinesisten, osteopaten en psychologen. Hij merkt dat veel van zijn patiënten migraine hebben en wil hen beter ondersteunen. Hoe zorg je ervoor dat migrainepatiënten zich goed omkaderd voelen? Gertjan wil inzicht krijgen in hun behoeften, verwachtingen en zorgen, om hen op de best mogelijke manier te kunnen begeleiden.
We spreken met een diverse groep migrainepatiënten over hun persoonlijke ervaringen met migraine. Uit de opgenomen gesprekken selecteren we fragmenten die elk een relevante ervaring van een patiënt weergeven. In een workshop met het team gebruiken we deze fragmenten om de behoeften van migrainepatiënten te identificeren en uit te zoeken hoe de praktijk hierop kan inspelen. Op basis hiervan stellen we een concreet actieplan op.
Een belangrijke uitkomst is dat veel migrainepatiënten niet zozeer behoefte hebben aan extra informatie over hun aandoening; ze willen vooral het gevoel krijgen dat er écht naar hen geluisterd wordt en dat hun pijn serieus genomen wordt. Dat lijkt achteraf evident, maar was niet wat Gertjan en zijn team verwacht had.
Gertjan besluit de aanpak van de praktijk TRUG te veranderen en legt de nadruk op persoonlijke aandacht en erkenning in plaats van alleen informatieve middelen. Het onderzoek biedt het team van TRUG een nieuwe, waardevolle kijk op hun werk en helpt hen om migrainepatiënten op een betekenisvolle manier te ondersteunen.
Ik vind de totale aanpak enorm verrijkend. Ik heb nieuwe inzichten gekregen die ervoor gezorgd hebben dat ik nu zeer gericht mijn patiënten kan helpen. Je krijgt absoluut waar voor je geld bij een traject van HeyHello!
Gertjan Van Gils
Kinepraktijk Trug
Ik vind de totale aanpak enorm verrijkend. Ik heb nieuwe inzichten gekregen die ervoor gezorgd hebben dat ik nu zeer gericht mijn patiënten kan helpen. Je krijgt absoluut waar voor je geld bij een traject van HeyHello!
Gertjan Van Gils
Kinepraktijk Trug
Een afdeling van rond de 40 medewerkers bij de bedrijfseenheid Maatschappelijke veiligheid zag desondanks grote inspanningen een relatief hoog verloop en ziekteverzuim van personeel. Er zijn natuurlijk altijd en in elk team verbeterpunten, maar waar bij hen het grootste obstakel lag, was niet duidelijk.
Door te focussen op specifieke onderwerpen, wordt je tegelijk ook blind voor andere inzichten. HeyHello voert daarom een open onderzoek uit en gaat spreken met 14 personen wie samen een evenwichtige vertegenwoordiging vormen van de aanwezige profielen bij deze afdeling. Na wat graven komt een belangrijk issue naar boven: de werknemers van deze afdeling maken vaststellingen die worden doorgegeven aan een andere afdeling, maar weten niet goed wat er met hun bijdrage gebeurt.
Dit zorgt voor een gebrek aan voldoening: sommigen hebben het idee dat hun werk niet uitmaakt en voor niets is. Dat is natuurlijk niet zo, en voor de leidinggevenden is dat ook zeer duidelijk, maar het is een frustratie die leeft onder de medewerkers.
De nieuwe inzichten zijn voor het management van de afdeling een eye-opener: ze begrijpen deze frustraties zeer goed en zien meteen mogelijkheden om ermee aan de slag te gaan. Leidinggevenden maken meteen werk van een communicatie over het nut van het werk van de afdeling, en het management maakt werk van een nieuwe aanwerving: een nieuwe medewerker met de expliciete taak om de resultaten van het team tastbaar te maken.
Teamlead
(anoniem vanwege veiligheidsreden)
Stad Antwerpen
Teamlead
(anoniem vanwege veiligheidsreden)
Stad Antwerpen
Laten we er eens over praten.